سفر یک روزه اطراف تهران ؛ تنگه واشی کجاست ؟ | بهترین زمان سفر به تنگه واشی چه موقعی است؟ ؛ وسایل لازم برای تنگه واشی

سفر یک روزه اطراف تهران ؛ تنگه واشی کجاست ؟ | بهترین زمان سفر به تنگه واشی چه موقعی است؟ ؛ وسایل لازم برای تنگه واشی

به گزارش همشهری آنلاین، برای تجربه رودخانه‌نوردی در فصل‌های گرم سال باید راهی تنگه واشی شد. در همان ابتدای کار باید در آب خنک قدم بزنید و در همین حین

به گزارش همشهری آنلاین، برای تجربه رودخانه‌نوردی در فصل‌های گرم سال باید راهی تنگه واشی شد. در همان ابتدای کار باید در آب خنک قدم بزنید و در همین حین از صخره‌ها و کتیبه‌های قدیمی قاجاری در اطرافتان هم می‌توانید دیدن کنید. لذت این رودخانه‌نوردی بعد از اینکه به دشت ساواشی می‌رسید، دوچندان می‌شود. اگر خواستید راه را بیشتر ادامه دهید، مسیر دومین تنگه، تنگه سا، را می‌توانید ادامه دهید. در آخرش هم آبشاری دیدنی منتظر شماست.

نقش‌برجسته تنگه واشی تنگه واشی فیروزکوه

مسیر دسترسی تنگه واشی: از تهران باید مسیر جاده فیروزکوه را پیش بگیریم. پس از سه ساعت رانندگی و وارد شدن به جاده تنگه واشی، به روستای جلیزجند می‌رسیم که همان مقصد ماست.

تنگه واشی کجاست؟

تنگه واشی در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری فیروزکوه قرار گرفته است.

نوشیدن آب زندگانی کنار هفت آبشار | تنگه واشی تهران کجاست؟ فاصله تهران تا تنگه واشی چقدر است؟

فاصله تنگه واشی تا تهران در حدود ۱۵۷ کیلومتر است که طی کردن این مسیر با خودرو حدود دو ساعت و ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

بهترین زمان سفر به تنگه واشی کدام فصل است؟

بهترین زمان سفر به تنگه واشی در گرم‌ترین زمان‌های سال یعنی فصل تابستان است. برای این منظور بهتر است از اواخر خرداد تا اواسط شهریورماه برای این سفر برنامه‌ریزی کنید.

در سفر به تنگه واشی چه وسایلی همراه ببریم؟

کرم ضدآفتاب، عینک دودی مناسب و کلاه‌های آفتابگیر، لباس اضافی، بادگیر، کفش کوهنوردی، دمپایی یا صندل برای عبور از آب، جعبه کمک‌های اولیه، عصای کوهنوردی و جی پی اس از لوازمی است که در سفر به تنگه واشی باید همراه داشته باشید.

نزدیک‌ترین دریاچه‌های اطراف تهران برای سفر یک‌روزه